Frama’s first atelier collection pays homage to modernist Kaare Klint- أوّل المجموعات الخاصة بفراما تكرّم المصمم العصري كاري كلينت

Copenhagen-based design brand Frama pays homage to the father of Danish furniture design, Kaare Klint, with a new atelier collection

Author : DAVEN WU
Source : Wallpaper
Publication Date : 19/03/2020

Kaare Klint may not be a name we hear much of these days, but in Denmark, at least, he remains revered. ‘He was the father of Danish furniture design,’ says Niels Strøyer Christophersen, creative director and founder of multi-disciplinary design brand, Frama. ‘As a furniture designer and professor at the Academy of Fine Arts, he was crucial to Danish design and shaped an entire generation of famous designers who, in the 1940s, put Denmark on the world map.’

 

قد لا نسمع في أيامنا هذه بإسم كاري كلينت كثيرًا، ولكن في الدانمارك على الأقل، يبقى هذا الإسم محترمًا جدًا. "لقد كان عميد التصميم الدانماركي للمفروشات" يقول نيلز ستروير كريستوفرسن Niels Strøyer Christopherse، المدير الفني ومؤسس العلامة التجارية المتعددة التخصصات، فراما Frama. " لقد كان مصمم مفروشات وأستاذ جامعي في كلية الفنون الجميلة، وكانت أعماله أساسية في عالم التصميم الدانماركي، أثّر بجيل كامل من المصممين المشهورين الذين، خلال أربعينيات القرن الماضي، وضعوا الدانمارك على الخارطة العالمية.

According to Christophersen, one of Klint’s enduring contributions to the oeuvre was to introduce simplified editions of historical pieces. Frama’s new Atelier Collection is, on every metric, a homage to both that creative process and to one of Klint’s very early works – a box couch designed in 1916.

يعتبر كريستوفرسن Christophersen بأن أوّل مساهمات كلينت الخالدة في عالم التصميم كانت نسخاته المبسّطة لقطع تاريخية. إن مجموعة فراما Frama الخاصة، هي بكل معاييرها، تكريمًا لهذه العملية الإبداعية ولإحدى أعمال كلينت الأولى- الأريكة المربعة التي صمّمها سنة 1916.

The new collection – comprising a couch, a chair and shelving, all handmade in spruce by a Lithuanian cabinet maker – is Frama’s first foray into a couch and easy chair series. Taking cues from Klint’s original unornamented design, Frama created a semi-encapsulated form whose otherwise severe silhouette is balanced by rounder, softer edges. Each piece features visible joints, a Frama MO, and is finished with a natural oil.

تتضمّن المجموعة الجديدة أريكة وكرسي ورفوف، جميعها مصنوعة يدويًا من خشب التنوب من قبل صانع خزائن ليتواني، وهي أوّل مغامرة لفراما Frama في صنع مجموعة تحتوي على أريكة وكراسي مريحة. استوحى المصممون في فراما Frama من تصاميم كلينت الأصلية غير المزخرفة، وصنعوا أشكال شبه مغلّفة تتوازن فيها حدّة الخطوط مع حواف مستديرة وناعمة. وتبقى المفاصل في كل قطعة ظاهرة، وتبدو بوضوح حرفية فراما Frama التي تنهي القطعة بغطاء زيت طبيعي.

 



The cushions, meanwhile, are swathed in customised merino wool called Éire, a tribute to the Irish spinners and weavers who handmake the fabric in natural hues ‘inspired by the natural greys of the Nordic landscape’.

أمّا الوسائد فهي مغلّفة بصوف ميرينو المخصص المسمى Éire وهو يثني على النسّاجين الإيرلنديين الذين يصنعون القماش بألوان طبيعية "مستوحاة من الألوان الرمادية الطبيعية في البلدان الشمالية".

By creating simplified editions of historical pieces, Klint embraced the past without being shackled by it. For Christophersen and his studio designers, the Atelier Collection is just a millennial iteration of that approach. ‘Frama is essentially based on a constant evolution of ideas and interventions. We embrace what history offers us as an archive of functions and forms which we, as Klint once did, then re-interpret within a modern context in which simplicity and longevity of each piece is foundational.’ §

من خلال صنع نسخات مبسّطة للقطع التاريخية، احتضن كلينت الماضي من دون أن يكون مقيّدًا به. بالنسبة لكريستوفرسن ومصمّميه، المجموعة الخاصة الجديدة هي ببساطة نسخة الألفية لهذا النهج. نحتضن ما يقدمه لنا الماضي كأرشيف من التقنيات والأشكال، التي نعود لنفسرها على طريقتنا، كما فعل كلينت، في إطار عصري حيث البساطة والديمومة يشكلان الأساس في كل قطعة.

Click Here To Access The Full Article

Start writing here...